Wanneer u een webwinkel heeft is het belangrijk dat deze goed loopt. Zeker als u bovenaan wilt proberen te komen in zoekresultaten is het behalen van bepaalde eisen essentieel. Zo kunt u bijvoorbeeld door magento webshop laten maken. Er wordt hierbij software ingezet waardoor u makkelijk kunt uitlezen hoe uw klanten zich gedragen op jouw website. Hoe snel doen zij een aankoop en hoe lang duurt het voordat ze bij een item of winkelmandje zijn? Dit zijn allemaal factoren waar waardevolle informatie uit te halen is. Want als u eenmaal deze informatie heeft is het een kwestie van tactisch aanpassingen maken zodat de winkelervaring wordt verbeterd.
De waarde van uw klantgegevens
Wanneer u als klant online gaat winkelen wilt u natuurlijk net als in een fysieke winkel de beste ervaring die er mogelijk is. Alles moet overzichtelijk zijn, het liefste wilt u geen gekke pop-ups die geluid maken en u wilt makkelijk kunnen betalen. Wanneer iets niet makkelijk vindbaar is in een website kan dit al heel gauw de klantervaring naar beneden halen. Met magento b2c kan hier effectief naar gekeken worden zodat de juiste resultaten kunnen worden behaald. U kunt ook groepen maken waarbij u verschillende klanten onderverdeeld die onder bepaalde segmenten vallen die jij uitzoekt. Wanneer u deze groepen hebt gecreëerd kunt u iedere groep een andere ervaring geven. Niet alleen om te kijken wat wel en niet werkt, maar ook om bijvoorbeeld diverse doelgroepen aan te spreken die zich voortbewegen op jouw site. Daarnaast kunt u een loyalty programma opzetten zodat klanten vaker terugkomen naar uw site.
Wees creatief met uw website
U zou dus kunnen denken aan het opzetten van een loyalty programma. Vooral in retail is dit erg waardevol om toe te passen. Waar u dan aan moet denken is bijvoorbeeld een puntensysteem. Hierbij kunnen klanten punten sparen bij iedere aankoop die ze doen, of wanneer ze een bepaald geldbedrag uitgeven. Zo kunnen ze bijvoorbeeld sparen voor extra’s zoals voordeliger winkelen. Wat veel winkels doen is bijvoorbeeld een eerdere toegang tot de kortingen, een bepaald bedrag aan korting geven, of persoonlijke assistentie. Ook kleine cadeautjes worden vaak gegeven bij bestellingen om de klanten te prikkelen. Op deze manier komen ze vaker terug omdat ze meer punten willen voor gratis spullen of ervaringen. Niet alleen bij aankopen, maar ook bij het aanmelden van andere klanten geven bedrijven vaak hogere rewards weg. Ook bij het delen op sociale media worden ook vaak beloningen uitgedeelt wat veel mensen interessant vinden.